Narrow your search

Library

AP (1)

Hogeschool Gent (1)

KBR (1)

KU Leuven (1)

Odisee (1)

Thomas More Kempen (1)

Thomas More Mechelen (1)

UAntwerpen (1)

UCLouvain (1)

UCLL (1)

More...

Resource type

book (1)


Language

Dutch (1)


Year
From To Submit

1992 (1)

Listing 1 - 1 of 1
Sort by

Book
Succesvol examineren in het hoger onderwijs.
Authors: ---
ISBN: 9033426668 9789033426667 Year: 1992 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De examinator in het HO heeft tot taak op een efficiënte wijzede bekwaamheid te evalueren die een student in het door hem gedoceerde curriculumonderdeel verworven heeft. Dit boek wil examinatoren helpen om van elk examen een 'geslaagd' gebeuren te maken. Het beschrijft concreet en stapsgewijs de daarbij terespecteren geboden. Deze worden vervolgens nader toegelicht voor twee examenvormen, die met open en gesloten vragen. De uitwerking daarvan is respectievelijk gericht op het mondelinge en op het zgn multiple choice-examen. Omdat de meeste docenten met deze laatste examenvorm nog weinig vertrouwd zijn, wordt uitvoerig stilgestaan bij het redigeren van meerkeuzevragen en bij de kwaliteitsanalyse van het multiple choice-examen als geheel.

Keywords

evaluatie (onderwijs) --- examens --- HO (hoger onderwijs) --- Didactic evaluation --- vroedkundige opleiding --- didactiek --- Higher education --- Enseignement supérieur et universitaire --- Hoger en universitair onderwijs --- hoger onderwijs --- Education. --- 37.026 --- 371.27 --- 681.3*K32 --- #GBIB:CBMER --- #SBIB:37H0 --- Academic collection --- #KVHA:Didactiek --- #KVHA:Examineren; hoger onderwijs --- #KVHB:Examineren --- #KVHB:Hoger onderwijs --- 371.25 --- 378 --- 450 --- 489.54 --- examen --- examineren --- meerkeuzevragen --- onderwijs --- 484.4 ) * EVALUATIE - S.O. --- 371.26 --- Evaluaties --- Evaluatietechnieken --- Hoger onderwijs --- Onderwijs --- Onderwijsorganisatie --- 489.4 --- Activities, Educational --- Educational Activities --- Workshops --- Literacy Programs --- Training Programs --- Activity, Educational --- Educational Activity --- Literacy Program --- Program, Literacy --- Program, Training --- Programs, Literacy --- Programs, Training --- Training Program --- Workshop --- Students --- 371.21 --- Didaktiek--grondbeginselen --- Examens. Schriftelijke examens. Gestandaardiseerde proefwerken. Multiple choice. Objectieve studietoetsen. Studietoetsen. Examenvrees --- Computer and information science education: curriculum; self-assessment --- Pedagogie --- Didactische evaluatie --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --- Onderwijs; algemeen --- Examens (hoger onderwijs) --- Examens --- education --- Lerarenopleiding --- Pedagogiek en onderwijskunde --- algemeen --- didactische principes --- algemeen. --- didactische principes. --- hoger onderwijs. --- 681.3*K32 Computer and information science education: curriculum; self-assessment --- 371.27 Examens. Schriftelijke examens. Gestandaardiseerde proefwerken. Multiple choice. Objectieve studietoetsen. Studietoetsen. Examenvrees --- 37.026 Didaktiek--grondbeginselen --- Hoger onderwijs. --- Algemeen. --- Didactische principes. --- Education --- 484.4 ) * EVALUATIE - S.O

Listing 1 - 1 of 1
Sort by